לשיחה עם יועץ משכנתאות

משכנתא מדרגה שנייה

תוכן עניינים

ריבית בנק ישראל

ריבית הפריים 6.00%
ריבית בנק ישראל 4.50%
מעודכן אפריל 2024

מדד תשומות הבנייה

מדד תשומות
130.20 (0.3+)

 מחודש מרץ 2024
מעודכן אפריל 2024

לייעוץ ראשוני ללא תשלום

חדש בבלוג שלנו
חדש באתר אטוס

משכנתא מדרגה שניה – בואו לקרוא את כל המידע החשוב

משכנתא מדרגה שניה היא בעצם הלוואה לכל מטרה, לנופש, לאירוע משפחתי, לרכב חדש  ולכל מה שתרצו. ההלוואה מכונה משכנתא ולא הלוואה מאחר והנכס שלכם משמש כבטוחה להלוואה בדיוק כמו במשכנתא רגילה, כמו במשכנתא מדרגה ראשונה.

משכנתא מדרגה שנייה היא משכנתא נוספת אשר נלקחת עבור הנכס שכבר קיבלתם עבורו משכנתא, משכנתא מדרגה ראשונה. משכנתא מדרגה שניה מיועדת לכל אדם המעוניין לקבל הלוואה ולשעבד נכס קיים, כאשר הנכס כבר משועבד לאחד הבנקים שממנו לקחתם משכנתא בדרגה ראשונה. 

גם כאשר הנכס שלכם משועבד בשל המשכנתא הראשונה ואתם עדיין לא סיימתם את תשלומי המשכנתא, תוכלו לקבל על הנכס משכנתא נוספת. בשתי המשכנתאות, משכנתא מדרגה ראשונה ומשכנתא מדרגה שנייה, הנכס הנדל"ני משמש כבטוחה. אם לא תעמדו בהחזרי ההלוואה, הגורם המלווה את המשכנתא הנוספת יהיה בדרגת עדיפות נמוכה יותר בפירעון ההלוואה מאשר הגורם אשר הלווה את המשכנתא הראשונה. 

 

יועץ משכנתאות שיסייע לכם בתהליך
למשכנתא לדירה שניה פונים למומחים של אטוס

ניתן לחסוך מאות אלפי שקלים!
ייעוץ ראשוני ללא עלות
050-800-5557

משכנתא מדרגה שנייה

 

ממי תוכלו לקבל משכנתא מדרגה שנייה?

במקרים רבים הבנקים לא נוטים לאשר משכנתאות מדרגה שניה בשל הסיכון הרב הכרוך  בכך. אך במקרים שבהם הבנק מעריך שיש סיכוי גבוה להחזר של שתי ההלוואות או כאשר מדובר בנכס מבוקש ובשווי גבוה במיוחד, הבנק יאשר גם משכנתא מדרגה שניה.

אתם לא חייבים לקחת משכנתא מדרגה שנייה באותו הבנק שבו לקחתם את המשכנתא הראשונה. אתם זכאים לפנות לבנק אחר או לפנות לגורמי חוץ בנקאיים. גופי חוץ בנקאיים נוטים לאשר משכנתא מדרגה שניה יותר בקלות מאשר הבנקים, אך הם דורשים ריביות גבוהות יותר.

כאשר פונים בבקשת משכנתא מדרגה שניה אל גופי מימון חוץ בנקאיים חשוב לבדוק שהגוף המלווה מאושר על ידי משרד האוצר, נמצא תחת רגולציה ופועל בהתאם לחקיקה והפסיקה בדיני הבנקאות והפיננסיים והן מכוח חוק אשראי הוגן, חוק אשר קובע סדרה של כללים לגבי מתן הלוואות, גילוי נאות, הסכמי הלוואה וריביות מקסימאליות.  

כדי לקבל משכנתא נוספת אתם נדרשים לקבל אישור מהבנק שבו לוויתם את המשכנתא מדרגה ראשונה. אמנם, הבנקים לא אוהבים את זה מאחר והם חוששים שלא תעמדו בהחזרים, גורם המציב גם את המשכנתא שלהם בסיכון, אך אם אין סיבה רצינית שלא לאשר לכם את ההלוואה, אין להם אפשרות שלא לאשר לכם את המשכנתא מדרגה שנייה מבנק אחר או מגוף מימון חוץ בנקאי.

 וזה לשון החוק: 

 "סעיף 7 ח' א' לחוק הבנקאות תשמ"א – 1981 קובע כי תאגיד בנקאי יאשר את הבקשה של לווה למתן הסכמה לשעבוד נוסף של הנכס, כאשר השעבוד הנוסף הוא נחות בדרגתו לטובת נושה אחר. התאגיד הבנקאי לא יכול לסרב לבקשה, אלא אם היא בלתי סבירה".

כאמור, משכנתא מדרגה שנייה, היא משכנתא שבה הגוף המלווה נמצא בדרגה שניה מבחינת פירעון המשכנתא. אם הלווה לא יעמוד בהחזרי המשכנתא, לבעל המשכנתא הראשונה תהיה עדיפות ראשונה במימוש הפירעון ומה שנשאר מכספי המכירה יכסה את החוב של בעל המשכנתא בדרגה השניה. 

במידה והבנק בכל זאת מסרב לתת משכנתא בדרגה שנייה, קיים מסלול עוקף והוא נטילת משכנתא בהערת אזהרה מאחר ונטילת משכנתא בהערת אזהרה אינה דורשת את הסכמת הבנק.

מחזור משכנתא – דרך עוקפת לקבלת משכנתא מדרגה שניה היא באמצעות מחזור משכנתא. תוכלו לבקש מהבנק לבצע מחזור משכנתא על המשכנתא הראשונה, לבקש סכום כסף גבוה יותר מהחוב שנשאר לכם לפירעון המשכנתא ולהתאים את תמהיל המשכנתא למצב העכשווי שלכם ולתנאי השוק העכשוויים. בכסף שתקבלו תוכלו לפרוע את יתרת החוב של המשכנתא הראשונה ובכסף שנותר להשתמש לכל מטרה. 

לייעוץ ראשוני ללא תשלום

תנאים למשכנתא שניה – מה חשוב לדעת?

מאחר והסיכון במשכנתא מדרגה שניה גבוה יותר ממשכנתא בדרגה ראשונה, גם גובה הריבית שנידרש לשלם על המשכנתא השניה יהיה גבוה יותר.  

יחסית למשכנתא מדרגה ראשונה גובה הריבית יהיה גבוה יותר בשני אחוזים עד לשבעה אחוזים יותר מהריבית הנדרשת במשכנתא ראשונה ובגופים חוץ בנקים זה יכול להגיע גם עד לעשרה אחוזים. גובה הריבית יקבע בהתאם לדירוג האשראי שלכם ובהתאם למשך תקופת ההלוואה. 

סכום הכסף שתוכלו לקבל תלוי במספר פרמטרים, בשווי הנכס, בהתאם להערכת השמאי, ברמת ההכנסה החודשית שלכם, בהחזרים על המשכנתא הראשונה וגם כמה כסף נשאר להחזיר מהמשכנתא הראשונה. ככל שהנכס שווה יותר וגובה המשכנתא הראשונה נמוך יותר, כך תוכלו לקבל יותר בכסף בהלוואה השניה. 

בדרך כלל סכום המשכנתא שתוכלו לקבל מהבנקים לא יעלה על כשישים אחוז משווי הנכס, אחוז הכולל גם את גובה המשכנתא הראשונה וגם את השניה יחד.

ישנם גופים חוץ בנקאיים שיאפשרו לכם לקבל משכנתא מדרגה שניה עד לגובה של שבעים אחוזים מערך הנכס, בשתי המשכנתאות יחד, וגובה הריבית יהיה בהתאמה.

ללא ידע מעמיק בתחום המשכנתאות ובתחום הנדל"ן ללא ידע ויכולת ניתוח של שיעורי הריבית וללא ניסיון של שנים רבות וארוכות, עסקת משכנתא בדרגה שניה עלולה להיות מסוכנת עד לבלתי אפשרית.

צוות היועצים ב"אטוס" משכנתאות ידע לתפור עבור כל לקוח את "חליפת המשכנתא" המתאימה לו ביותר. אנו מלווים כל לקוח החל מהגשת הבקשה, בניהול המשא ומתן עם הבנקים או עם גופי המימון החוץ בנקאיים לקבלת התנאים הטובים ביותר ולהוזלת גובה הריבית עד למינימום האפשרי ועד לסגירת העסקה ולשביעות הרצון המלאה של כל לקוח.  

לייעוץ ראשוני ללא תשלום

משכנתא מדרגה שניה – משכנתא לבעלי עסקים

בעלי עסקים שהגיעו למיצוי היכולת של המימון הבנקאי, כאשר הבנק מבקש ערבויות וביטחונות נוספים ולבעל העסק אין יותר מה להציע, זה הזמן לבקש משכנתא מדרגה שניה.

בעלי עסקים שרוצים להשקיע בעסק, בפיתוח העסק, בשיפוץ, בציוד ועוד ולא מעוניינים לפגוע באובליגו של הבנק, יכולים להשיג סכומי כסף גבוהים באמצעות משכנתא בדרגה שניה ולהזרים את הכסף לקופת העסק.

הלוואה בצורת משכנתא דרגה שניה היא אחת ההלוואות הנוחות ביותר לבעלי עסקים. באמצעותה תוכלו לגייס סכומי כסף גדולים ולפרוס את ההחזרים החודשיים על פני תקופה ארוכה.

משכנתא מדרגה שניה מתאימה גם למשקיעי נדל"ן שזקוקים להון עצמי ומעוניינים למנף את הנכס הקיים כדי להשקיע בנכס נדל"ני נוסף.

בשביל להזניק את העסק שלכם, אתם זקוקים ליועצי משכנתאות יצירתיים ומקצועיים!

משכנתא מדרגה שניה זהו פתרון מימון זמין ואטרקטיבי לבעלי עסקים, אך כדי להימנע מסיכונים וכדי ליהנות מתנאים נוחים ולהוזיל עד כמה שאפשר את גובה הריבית חשוב להתייעץ עם יועצי המשכנתאות של חברת "אטוס".

יועצי המשכנתאות שלנו צברו ידע וניסיון רב הם ידעו איך להתמודד עם הבנקים וגם גופי המימון החוץ בנקאים ולהשיג עבורכם סכומי כסף שיסייעו לכם להתנהל היטב בעסק, להתפתח ולצמוח! 

לייעוץ ראשוני ללא תשלום

למי עוד כדאי לבקש משכנתא מדרגה שנייה ולאיזה מטרה?

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחים כי כחמישה עשר אחוז ממשקי הבית בישראל מצויים באופן קבוע ביתרת חובה ואילו בנק ישראל מדווח שלמעלה מעשרים ושבעה אחוז ממשקי הבית הישראלים יורדים מתחת למינוס בכל חודש.

כאשר המצוקה הפיננסית הופכת למצוקה כרונית אשר היחלצות ממנה נראית כמעט בלי אפשרית, כאשר יש לכם הלוואות מגופים שונים ובתנאים שונים ואם מופעלים נגדכם סנקציות כמו הליכים בהוצאה לפועל, עיקולים ועוד, אם יש לכם נכס נדל"ני בבעלותכם, אתם יכולים לקבל משכנתא מדרגה שניה לכיסוי החובות ו"להרים את הראש מעל המים". 

אנחנו בחברת "אטוס" כבר סייענו לאנשים שלקחו משכנתא בדרגה שניה שכיסתה להם חובות בריביות גבוהות יותר, שפרסו את החובות לתקופה ארוכה, שהידקו חגורות, צמצמו הוצאות, הגדילו הכנסות והודות למשכנתא בדרגה שנייה הצליחו להשתחרר מהתסבוכת ולצאת לדרך חדשה

צרו אתנו קשר לבדיקת אפשרות לקבלת פרטים נוספים בנושא משכנתאות, צרו קשר, שיחת ייעוץ ללא התחייבות!

 

משכנתא מדרגה שניה – יתרונות וחסרונות 

  • באמצעות משכנתא מדרגה שנייה תוכלו לקבל משכנתאות מכמה גופים במקביל.
  • באמצעות משכנתא מדרגה שניה תוכלו להגדיל את סכום הכסף שתוכלו לקבל כתוצאה משעבוד הנכס.
  • היא מאפשרת גם לאנשים בעלי דירוג אשראי פחות טוב ליהנות מהלוואה אטרקטיבית על סמך הנכס.
  • היא מוזילה עלויות לבעלי עסקים ומאפשרת להם לקבל הלוואה שלא היו מקבלים בתנאים אחרים.
  • היא מגדילה את המינוף שלכם וכתוצאה מכך מגדילה גם את הסיכון.

 

לסיכום, בין אם אתם זקוקים להלוואה עסקית, או להשקעה בנדל"ן, בין אם אתם רוצים להחזיק את הראש מעל המים במציאות הכלכלית המורכבת כיום ובין אם אתם מחפשים הלוואה לכל מטרה, כדאי לכם לשקול קבלת  משכנתא מדרגה שניה. 

יועצי המשכנתאות בחברת "אטוס" מבטיחים ללבנות עבורכם מודל הלוואה חכם ויצירתי שיאפשר לכם לקבל בהצלחה משכנתא מדרגה שניה, משכנתא משתלמת, זולה ונוחה בהתאם לתנאים האינדיבידואליים של כל לקוח. צרו קשר, שיחת ייעוץ ללא התחייבות! 

icon

מדובר על משכנתא אשר הנכס שלכם משמש כבטוחה עבור ההלוואה (המשכנתא)

icon

הבנק יאשר גם משכנתא מדרגה שניה במקרים שבהם הבנק מעריך שיש סיכוי גבוה להחזר של שתי ההלוואות או כאשר מדובר בנכס מבוקש ובשווי גבוה במיוחד

icon

ניתן לבקש מהבנק לבצע מחזור משכנתא על המשכנתא הראשונה, לבקש סכום כסף גבוה יותר ובכסף שנותר להשתמש בשביל משכנתא לכל מטרה

איתי כהן - בעלים ATUS

נכתב על ידי איתי כהן
מומחה למשכנתאות כבר למעלה מ-10 שנים
יודע לבנות תיק משכנתאות מנצח עבור כל לקוח, ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות