לשיחה עם יועץ משכנתאות

משכנתא לדירה שנייה

תוכן עניינים

ריבית בנק ישראל

ריבית הפריים 6.00%
ריבית בנק ישראל 4.50%
מעודכן אפריל 2024

מדד תשומות הבנייה

מדד תשומות
130.20 (0.3+)

 מחודש מרץ 2024
מעודכן אפריל 2024

לייעוץ ראשוני ללא תשלום

חדש בבלוג שלנו
חדש באתר אטוס

משכנתא לדירה שנייה – הצטרפו לסיפורי ההצלחה של לקוחות "אטוס"!

כאשר הבנקים מעניקים ריבית נמוכה בתוכניות החיסכון השונות, כאשר שוק ההון סובל מתנודתיות חדה והשקעה בנדל"ן נראית ההשקעה האטרקטיבית ביותר, כיום וכנראה גם בשנים הבאות, אנשים רבים מעוניינים לקבל משכנתא לדירה שנייה לשיפור דיור או למטרות השקעה בנדל"ן.

מסיבות שונות המדינה מעמידה מגבלות וקשיים בדרכם של אלו אשר מבקשים לקבל משכנתא לדירה שנייה, ובעיקר למשקיעי הנדל"ן. אך אם הזדמנה לידיכם עסקת נדל"ן מוצלחת ואטרקטיבית, אתם לא צריכים להרים ידיים. יועצי המשכנתאות של חברת "אטוס" יסייעו לכם למצוא את הדרך לקבלת משכנתא לדירה שניה.

צברנו ניסיון רב ואנו נדע למצוא את הדרך כדי שגם אתם תקבלו משכנתא לדירה שנייה והלוואות נוספות. נדע לבנות תמהיל משכנתא וחבילת מימון לדירה שניה אופטימאלית כדי שגם אתם תוכלו ליהנות מהשקעת נדל"ן אטרקטיבית ומניבה.

משכנתא עבור דירה שנייה לא לוקחים לפני ייעוץ עם מומחה משכנתא
יועצי המשכנתאות של אטוס כאן עבורכם
עבור משכנתא אטרקטיבית במיוחד עבורכם!
עבור שיחת ייעוץ ללא תשלום (ראשונית)
חיייגו כעת: 050-800-5557

משכנתא לדירה שנייה

בואו להכיר מהי משכנתא לדירה שנייה

משכנתא לדירה שנייה יכולה להיות משכנתא רגילה הנלקחת מאחד הבנקים המסחריים ועליה לעמוד בהגדרות ובהגבלות של המפקח על הבנקים.

אך בשונה ממשכנתא רגילה שבה אפשר לקבל משכנתא בגובה של עד לשבעים וחמישה אחוז מערך הנכס, משכנתא לדירה שניה מוגבלת על ידי התקנות של בנק ישראל.

במשכנתא לדירה שנייה הבנק יעניק לכם הלוואה רק עד חמישים אחוז משווי הנכס ואתם תידרשו לדאוג להון עצמי בגובה של חמישים האחוז הנותרים. חשוב לציין כי שווי הנכס שאותו אתם רוצים לרכוש נקבע על ידי שמאי מטעם הבנק וגובה המשכנתא שתקבלו נגזר מהערכת השמאי.

במשכנתא לדירה שנייה הריבית גבוהה יותר מאשר במשכנתא לדירה ראשונה. ההפרש בריביות בין הריבית הממוצעת למשכנתא רגילה לבין הריבית למשכנתא לדירה שנייה יכול לנוע עד ל- 0.5 אחוז ויש בנקים שבהם ההפרש אפילו גבוה יותר.

גובה הריבית נקבע בהתאם לאחוזי המימון של הבנק ובהתאם למשך תקופת ההלוואה. ככל שהבנק יעניק לכם מימון גבוה יותר לרכישת הדירה, כאמור, רק עד לגובה של חמישים אחוז, כך גם הריבית שתידרשו לשלם תהיה גבוהה יותר וככל שתיקחו הלוואה לתקופה ארוכה יותר, כך גם הריבית תהיה גבוהה יותר.

גם כאשר לוקחים משכנתא לדירה שנייה חשוב לבדוק מהי עמלת פתיחת תיק, מהם תנאי הפירעון ואם יש קנס על פירעון מוקדם.

כאשר אתם רוצים לרכוש דירה להשקעה ולמכור אותה ברווח, בעסקת אקזיט, אחרי תקופה קצרה, סביר להניח שאין לכם צורך במשכנתא לתקופה ארוכה. לקיחת משכנתא לתקופה קצרה עשויה להוזיל את עלויות הריבית בצורה משמעותית, אך במקביל תידרשו לבדוק האם אתם יכולים לעמוד בהחזרים הגבוהים ובהוצאות הנוספות עד שהדירה תימכר.

משכנתא לדירה להשקעה בדרך כלל תהיה עם ריביות גבוהות במידה וזאת הדירה השנייה אבל אם זאת הדירה הראשונה תנאי המשכנתא יהיו באותם תנאים של דירה ראשונה למגורים.

יועצי המשכנתאות של חברת "אטוס" מביאים לבנקים מאות בקשות בשנה לקבלת משכנתא ויש להם כוח מיקוח מול הבנק. הם יוכלו לנהל עבורכם משא ומתן ולהשיג עבורכם ריביות במשכנתאות תחרותיות, ריביות שאותם אתם לא תוכלו להשיג בעצמכם.

קבלת משכנתא לדירה שנייה מורכבת הרבה יותר מאשר משכנתא רגילה, ולכן כדי להקל על תהליך קבלת המשכנתא ולבנות תמהיל משכנתא מקצועי ונכון חשוב להיעזר ביועץ משכנתאות. גם אם נדמה לכם שאתם יודעים ומבינים הכול, אתם לא יודעים "מה וכמה אתם לא יודעים".

הייעוץ והסיוע של יועצי המשכנתאות של חברת "אטוס" יבואו לידי ביטוי בתועלות גדולות מאוד ובחיסכון של מאות אלפי שקלים. אל תהססו, צרו אתנו קשר עוד היום.

לייעוץ ראשוני ללא תשלום

רוכשים דירה שנייה – מהן ההוצאות הצפויות בעת הרכישה

לצד החזרי המשכנתא החודשיים יש לכלול הוצאות נספות כמו מס רכישה, תחזוקת הנכס, שכר טרחה של מתווך, שכר טרחה של עורך דין, תקופות שבהם הנכס יעמוד ללא שוכרים ואתם תידרשו לשלם את הארנונה, את ועד הבית ועוד.

מס רכישה מוגדל יותר במשכנתא שנייה. לפי ראיית בנק ישראל, משקיעי הנדל"ן מתחרים עם רוכשי הדירה הראשונה על היצע הדירות בשוק ובכך הם מייקרים את מחירי הדירות.  מטרת המדינה היא לעודד ולהקל על רוכשי דירה ראשונה, ולכן היא גובה מס רכישה גבוה יותר בעת קניית דירה שנייה.

בשנת 2020 עדכן בנק ישראל את מדרגות המס בקניית דירה שנייה.

  • על קניית דירה בשווי של עד ל- 1,292,000 שקלים תידרשו לשלם מס רכישה בגובה של חמישה אחוז.
  • על קניית דירה מגובה של 1,292,000 שקלים ועד לגובה של 3,877,000  שקלים תידרשו לשלם מס רכישה בגובה של  שישה אחוז מערך הדירה.

בעת קניית הדירה יש לקחת בחשבון הוצאות ותיקונים החלים על בעל הדירה כמו פיצוץ בצנרת, תיקון מזגנים, בעיות חשמל, רטיבות ועוד.

בתקופה שבה הדירה לא תהיה מושכרת, לא תיהנו משכר דירה, אבל תידרשו לשלם הוצאות שוטפות כמו ועד בית, ארנונה, תשלום לחברת חשמל, לחברת הגז ועוד.

על מחיר הדירה תידרשו לשלם עמלת תיווך, אם היה מתווך בעסקה. עמלת התיווך נעה בין אחוז אחד לשני אחוז מערך הדירה.

תידרשו לשלם גם שכר טרחה לעורך הדין שתפקידו לייצג אתכם בחוזה מול הבנק ובהמשך לרשום אתכם בטאבו כבעלי הדירה.

כל ההוצאות החד פעמיות והשוטפות עלולות להשפיע על כדאיות רכישת הדירה, ובנוסף, לתמהיל המשכנתא יש חשיבות גדולה לכדאיות העסקה.

המספרים השונים יכולים לבלבל אתכם ולא אחת יהיה לכם קשה לחשב כמה תעלה לכם העסקה בסופו של דבר. יועצי המשכנתאות של חברת "אטוס" צברו ידע וניסיון, הם יסייעו לכם בחישוב ההוצאות, בחישוב גובה ההחזר החודשי ויסייעו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

לייעוץ ראשוני ללא תשלום

משכנתא לדירה שנייה – מהן אפשרויות המימון

ברכישת דירה שנייה יש צורך בהון עצמי גבוה יותר מאשר ברכישת דירה ראשונה. כאמור, בשל הגבלות בנק ישראל במשכנתא לדירה שנייה תוכלו לקבל מימון מהבנק רק עד לגובה של חמישים אחוז מערך הדירה ואת חמישים האחוז הנותרים תידרשו לשלם מההון העצמי או ממקורות מימון אחרים.

בעבר, אם היה בבעלותכם נכס יכולתם לקבל עליו משכנתא לכל מטרה ובסכום הכסף שקיבלתם יכולתם לממן את ההון העצמי הנדרש עבור קניית דירה שנייה. אך בשנה האחרונה, במטרה לצנן את מחירי הדירות, בנק ישראל מאפשר לקחת משכנתא לכל מטרה למטרות שונות כמו למימון שכר לימוד, לטיול, לרכישה של רכב חדש ועוד, אך לא למימון רכישה של דירה נוספת.

תוכלו לקבל הלוואה כנגד נכס של ההורים – האיסור של בנק ישראל על לקיחת משכנתא על הדירה שבבעלותכם במטרה לשלם את ההון העצמי הנדרש לקניית דירה שנייה אינו חל על  דירה הרשומה על שם ההורים. תוכלו לקבל הלוואה למימון ההון העצמי באמצעות משכון הנכס שנמצא בבעלות ההורים.

אם רכשתם דירה ראשונה ואתם משלמים עליה עדיין משכנתא, תוכלו לבקש מחזור משכנתא למשכנתא הראשונה. במחזור המשכנתא תוכלו ליהנות מתנאי משכנתא טובים יותר ולקבל סכום כסף גבוה יותר שבאמצעותו תוכלו גם לפרוע את המשכנתא הישנה וגם להשתמש בו להון העצמי הנדרש מכם בעת קניית הדירה השנייה. 

תוכלו לבקש בבנק הלוואה רגילה למימון ההון העצמי הנדרש מכם. אם אתם לקוחות טובים ויש לכם תכניות חיסכון ובטחונות בבנק, קיים סיכוי סביר שהבנק יעניק לכם את ההלוואה.

תוכלו לקבל הלוואות תמורת שיעבוד נכס מגופי מימון חוץ בנקאיים. גופי המימון החוץ בנקאיים אינם כפופים להוראות בנק ישראל, ולכן הם יוכלו להעניק לכם משכנתא לדירה שנייה בגובה של עד לשבעים וחמישה אחוז מערך הנכס.

שימו לב, גופי מימון חוץ בנקאיים אינם שוק אפור והם פועלים בפיקוח של משרד האוצר. הם  אמנם גובים ריבית גבוהה יותר מאשר הבנקים המסחריים, אך כמו בניהול משא ומתן עם הבנק, גם בניהול משא ומתן עם הגופים החוץ בנקאיים יועצי המשכנתאות יוכלו לסייע לכם להוזיל את עלויות הריבית.

תוכלו לגייס הלוואות מחברים, מבני משפחה, לקבל הלוואה מקרן ההשתלמות שלכם ומחברות הביטוח אשר נותנות הלוואות כנגד שעבוד נכסים.

לייעוץ ראשוני ללא תשלום

קניית דירה שניה ללא הון עצמי 

בעבר קניית דירה שניה ללא הון עצמי היה תהליך פשוט במידה ויש בבעלותכם נכס בכך שהיה אפשר לשעבד חלק מהנכס לבקנים לטובת קניית דירה שניה.
בגלל שאין תנאים למשכנתא שניה באוקטובר 2021 יצא חוק שנועד לצנן את השוק ובעיקר את המשקיעים.
בגלל שהבנקים הפסיקו לתת את האפשרות חברות הביטוח וגורמים פיננסים נוספים שלא כפופים לבנק יכולים לשעבד את הנכס שלכם במקום הבנקים וכך יהיה ניתן לקחת הלוואה לדירה שנייה ללא הון עצמי.

לסיכום, מה ההבדל בין משכנתא ראשונה למשכנתא שנייה?

כדי לרכוש דירה ראשונה אתם צריכים להביא מהבית הון עצמי של עשרים וחמישה אחוז בלבד, אך כדי לרכוש דירה שנייה יש לגייס הון עצמי בגובה של חמישים אחוז.

גם התנאים שמציעים הבנקים לרוכשי דירה שנייה פחות נוחים, הן מבחינת גובה הריבית השנתית והן מבחינת פריסת התשלום.

משכנתא היא כלי פיננסי יעיל שבעזרתו תוכלו לרכוש דירה שנייה וליהנות מהשקעה אטרקטיבית, אך כדי לקבל משכנתא שנייה וכדי ליהנות מתנאים אטרקטיביים מומלץ להיעזר ביועץ משכנתאות פרטי. אומנם, הבנקים מציעים יועצי משכנתאות ללא עלות, אך בעוד שהיועץ הבנקאי מייצג את האינטרסים של הבנק, יועץ המשכנתאות הפרטי מייעץ את האינטרסים שלכם!

יועצי המשכנתאות של חברת "אטוס" יערכו עבורכם סקר שווקים, יבצעו השוואת מחירים, יבחרו את מסלולי המשכנתא המתאימים לכם, ינהלו משא ומתן מול גופי המימון השונים, יוזילו את עלויות הריבית ויחסכו לכם אלפי שקלים לאורך כל תקופת המשכנתא.  צרו קשר, שיחת ייעוץ ללא התחייבות!

icon

בשביל לקחת משכנתא לדירה שנייה צריך מינימום 50% הון עצמי וניתן לקבל עד 50% מימון

icon

מס הרכישה לדירה שנייה נכון לשנת 2022 8% לדירה של עד 5,525,070 ש"ח ועל החלק שמעל סכום זה מס הרכישה יהיה 10%

icon

במידה וקונים דירה שנייה למגורים והקונה מתחייב למכור את הדירה בתוך שנה וחצי

icon

תשואת הדירות משתנת בין שכונה לשכונה ובין עיר לעיר, נכון לשנת 2022 הערים בהם המשקיעים השיגו את התשואה הגבוהה ביותר 3-4% משכירות הן : באר יעקב, טבריה, רמלה, חיפה, בית שמש, חדרה, ראשון לציון ומודיעין

icon

יש הוצאות נוספות שצריך לקחת בחשבון כמו: מס רכישה, תחזוקת הנכס, שכר טרחה של מתווך, שכר טרחה של עורך דין, תקופות שבהם הנכס יעמוד ללא שוכרים ואתם תידרשו לשלם את הארנונה, את ועד הבית ועוד…

איתי כהן - בעלים ATUS

נכתב על ידי איתי כהן
מומחה למשכנתאות כבר למעלה מ-10 שנים
יודע לבנות תיק משכנתאות מנצח עבור כל לקוח, ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות