לשיחה עם יועץ משכנתאות

משכנתא ללא הון עצמי

תוכן עניינים

ריבית בנק ישראל

ריבית הפריים 6.00%
ריבית בנק ישראל 4.50%
מעודכן אפריל 2024

מדד תשומות הבנייה

מדד תשומות
130.20 (0.3+)

 מחודש מרץ 2024
מעודכן אפריל 2024

לייעוץ ראשוני ללא תשלום

חדש בבלוג שלנו
חדש באתר אטוס

משכנתא ללא הון עצמי – אפשר או אי אפשר?

קבלת משכנתא ללא הון עצמי היא מורכבת אין כמעט מי שיכול להרשות לעצמו לקנות דירה ללא משכנתא. אך הבעיה היא שהמשכנתאות לא מכסות את כל העלות של קניית דירה. בעבר כל מי שרצה לקנות דירה היה יכול לעשות זאת כמעט ללא הון עצמי, אמנם בשיעורי מימון גבוהים, אך כיום עקב ההגבלות של בנק ישראל אין אפשרות לקנות דירה ללא הון עצמי. 

כמה הון עצמי תידרשו להביא מהבית?

בקניית דירה ראשונה אפשר לקבל משכנתא בגובה של שבעים וחמישה אחוזים מערך הדירה. ההון העצמי הנדרש הוא עשרים וחמישה אחוז מערך הדירה (25%).

משפרי דיור יוכלו לגייס משכנתא עד לגובה של שבעים אחוז מערך הדירה. ההון העצמי הנדרש הוא שלושים אחוז מערך הדירה (30%).

בקניית דירה להשקעה תוכלו לקבל משכנתא עד לגובה של חמישים אחוז מערך הדירה, וההון העצמי הנדרש הוא בגובה של חמישים אחוז מערך הדירה (50%).

 

לקיחת משכנתא ללא הון עצמי
ליווי צמוד עם יועץ משכנתאות מקצועי

ייעוץ ראשוני ללא עלות
050-800-5557

משכנתא ללא הון עצמי

 

מהם האפשרויות העומדות בפני רוכשי דירות ללא הון עצמי?

 גם אנשים ללא הון עצמי יכולים לרכוש דירה באחת מהדרכים הבאות:  

 חוסכים ועמיתים בקרנות הפנסיה, בקופות גמל ובקרנות ההשתלמות זכאים ליהנות מהלוואות בתנאים נוחים כנגד כספי החיסכון המשמשים כבטוחה להחזרת ההלוואה. 

  • מקופות הגמל תוכלו לקבל הלוואה בגובה של עד לשמונים אחוז אם החיסכון נזיל, ואם הוא אינו נזיל, תוכלו לגייס עד לשלושים אחוז מסכום החיסכון.
  • מקרנות הפנסיה תוכלו לקבל הלוואה בגובה של עד שלושים אחוז מהתגמולים, לא כולל את מרכיב הפיצויים.
  • מקרנות ההשתלמות תוכלו לקבל הלוואה עד לגובה של שמונים אחוז מסכום החיסכון הנזיל ועד לגובה של חמישים אחוז מחיסכון שאינו נזיל.

 

בלקיחת הלוואה מכספי הפנסיה, מקרן השתלמות או מקופת גמל מרוויחים החוסכים משני צדדים, הם יכולים להמשיך להחזיק בחיסכון וליהנות מהטבות המס הייחודיות שמעניקה המדינה לחוסכים בקרנות אלו וגם לקבל הלוואה בתנאים נוחים על חשבון החסכונות בקרנות האלו.

הון עצמי עבור מחיר למשתכן

תכנית מחיר למשתכן מהווה אופציה נהדרת לזוגות צעירים שרוצים לקנות דירה, אך אין להם הון עצמי או שיש להם הון עצמי נמוך מאוד.

התכנית מציעה לזוגות שנמצאו זכאים להשתתף בתוכנית לרכוש דירה במחיר מסובסד ולגייס הון עצמי בגובה של עשרה אחוז מערך הדירה או מאה אלף שקל, הגבוה מבניהם, וזאת בתנאי שערך הדירה לא יעלה על מיליון ושמונה מאות שקלים.

גם אם אין לכם מאה אלף שקל, לקיחת הלוואה בסכומים אלו אפשרית וקלה יותר מאשר גיוס של הלוואה בסכומי כסף גבוהים יותר.

לא חייבים לקנות דירה במחירים גבוהים במיוחד. עדיין יש אזורים שבהם אפשר לרכוש דירה במחיר של עד חצי מיליון שקלים, כך שההון העצמי שתידרשו לגייס יהיה נמוך יותר ובר השגה. ובנוסף, באזורים מסוימים בפריפריה, מדינת ישראל מתגמלת על קניית דירה במחירים זולים ונותנת מענקים בין ארבעים אלף לשישים אלף בהתאם למקום. 

עוד דרכים לקנייה ללא הון עצמי

עוד דרך נפוצה לקניית דירה ללא הון עצמי היא הלוואה מבנק אחר או מגוף פיננסי שאינו בנק מסחרי הנתון לפיקוח של בנק ישראל. ישנם גופים חוץ בנקאיים שדרכם אפשר להשיג הלוואות לכל מטרה אם כי בריבית גבוהה, יחסית לריבית שנדרשים לשלם בלקיחת משכנתא.

משכון נכס אחר – ילדים להורים בעלי דירה שאין עלה משכנתא יכולים לבקש מהבנק, בכפוף לאישור ההורים, לשעבד את דירת ההורים כדי לקבל סכום כסף שישמש כהון עצמי לרכישת הדירה.

כאמור, יש מגוון דרכים לרכישת דירה גם ללא הון עצמי. כדי לדעת מהי הדרך המשתלמת ביותר, מהי הדרך הזולה והמתאימה לכל אחד באופן אישי מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות מנוסה. 

בחברת "אטוס משכנתאות" צברנו ניסיון וידע רב, יש לנו כלים ומיומנויות שמעניקים לנו יתרון אדיר בתחום המשכנתאות. אנו מכירים את הבנקים השונים, את גופי המימון החוץ בנקאיים ואנו מודעים לכל האפשרויות שהשוק מציע לכם.

רוצים לרכוש דירה ללא הון עצמי, צרו קשר, שיחת ייעוץ ללא התחייבות!

איתי כהן - בעלים ATUS

נכתב על ידי איתי כהן
מומחה למשכנתאות כבר למעלה מ-10 שנים
יודע לבנות תיק משכנתאות מנצח עבור כל לקוח, ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות