לשיחה עם יועץ משכנתאות

תנאים לקבלת משכנתא

תוכן עניינים

ריבית בנק ישראל

ריבית הפריים 6.00%
ריבית בנק ישראל 4.50%
מעודכן אפריל 2024

מדד תשומות הבנייה

מדד תשומות
130.20 (0.3+)

 מחודש מרץ 2024
מעודכן אפריל 2024

לייעוץ ראשוני ללא תשלום

חדש בבלוג שלנו
חדש באתר אטוס

תנאים לקבלת משכנתא – ב"אטוס משכנתאות" תקבלו הצעה מנצחת שאסור לפספס! 

משכנתא היא אחת מהעסקאות הכלכליות הגדולות שהאדם הממוצע מבצע ואחת מהלוואות הגדולות שהבנקים מעניקים ללקוחות שלהם. כדי שהבנקים יהיו בטוחים, עד כמה שאפשר, שהלווים מסוגלים לעמוד בפירעון ההלוואה, הם מציבים תנאים לקבלת משכנתא. התנאים שהבנקים מציבים מאפשרים להם לנבא מי יוכל לעמוד בהחזרי המשכנתא ומי יתקשה להחזיר את ההלוואה וכך, בדרך זו הבנק בוחר למי כדאי לו לתת משכנתא ולמי לא.

את הקריטריונים לקבלת משכנתא קובעים שני גופים עיקריים, בנק ישראל והבנקים למשכנתאות.

בנק ישראל הוא הגוף אשר מפקח על הבנקים המסחריים, כולל הבנקים למשכנתאות, ומתוקף תפקידו הוא מגדיר ומגביל את סכומי המשכנתא, מציע מסלולי משכנתא, תקופת משכנתא ועוד. כל אחד הבנקים למשכנתאות רשאי להעמיד תנאים משלו, בכפוף להגדרות ולהגבלות של בנק ישראל.

מתכננים לקחת משכנתא?! התייעצו עם מומחה!
יועץ משכנתא מקצועי לכל שאלה
ייעוץ ראשוני ללא עלות
050-800-5557

תנאים לקבלת משכנתא

מהם התנאים לקבלת משכנתא

מרגע שהגשתם בקשה לקבלת משכנתא ועד לקבלת האישור הסופי מהבנק או מכל גוף מממן אחר, תידרשו לעמוד במספר תנאים.  עיינו בטבלה הבאה כדי ללמוד מהם תנאי המשכנתא שבהם אתם נדרשים לעמוד.

תנאי המשכנתא הסבר קצר על התנאים
הון עצמי  הון עצמי הוא סכום הכסף שתידרשו להביא מהבית כדי לממן את קניית הנכס.

בקניית דירה ראשונה תידרשו להביא הון עצמי בגובה של עשרים וחמישה אחוז משווי הנכס.

משפרי דיור המעוניינים למכור את הדירה שבבעלותם לצורך קניית דירה חדשה יצטרכו לגייס הון עצמי בגובה של שלושים אחוז משווי הנכס.

מי שרוצה לקנות דירה נוספת יצטרך לגייס הון עצמי בגובה של חמישים אחוז משווי הדירה.  

גיל הלווים  נכון להיום גיל הלווים המרבי הוא שבעים וחמש שנים, אך בעזרת יועצי המשכנתאות של "אטוס משכנתאות" אפשר יהיה להגמיש את התנאים ולקבל משכנתא גם בגיל מבוגר יותר.
תקופת ההלוואה  בנק ישראל מגביל את נתינת המשכנתא לתקופה שלא תעלה על שלושים שנים.
יציבות תעסוקתית  הבנק דורש להוכיח הכנסה קבועה ויציבה. לצורך כך, שכירים יידרשו לספק תלושי שכר ועצמאים יידרשו להציג שומות מס הכנסה.
דירוג אשראי  דירוג האשראי שלכם זו אחת הדרכים של הבנקים להגן על עצמם מפני לווים לא אחראיים. אם חזרו לכם צ'קים, אם פיגרתם בתשלומי הלוואות, אם היו לכם סיבוכים כלכליים ואם נפתחו כלפיכם תיקים בהוצאה לפועל, הבנק יקשה עליכם לקבל משכנתא ואולי אפילו יסרב למתן המשכנתא.
גובה ההכנסה הפנויה   כדי להוכיח לבנק שתוכלו לעמוד בהחזרים החודשיים עליכם להוכיח שגובה ההחזר החודשי לא יעלה על סך של שלושים וחמישה אחוזים מסך ההכנסה הפנויה שלכם.
ביטוח משכנתא כדי לקבל את המשכנתא יש לרכוש פוליסת ביטוח למבנה ופוליסת ביטוח חיים ללווים, ולכן על הלווה להיות זכאי לביטוח חיים מבחינה בריאותית.

 

מצב משפחתי

 

אם אתם רווקים או נשואים זה לא מה שיקבע האם תקבלו משכנתא או לא, אך זה בהחלט יקבע את תנאי המשכנתא ואת ההטבות שהבנק יעניק לכם.
מצב הנכס הבנק יבדוק מקרוב את מצב הנכס שאותו אתם רוצים לרכוש. לצורך כך הוא ישלח שמאי מטעמו שיעריך את שווי הנכס, ובהתאם להערכת השמאי, הבנק יקבע את גובה ההלוואה שתקבלו.
רישום הנכס על הנכס להיות רשום בטאבו, במינהל מקרעי ישראל או בחברה משכנת, עליו להיות נקי מעיקולים או משעבודים. 

במקרים של בנייה ללא היתרים או חריגות בנייה, זה עלול להקשות על מתן המשכנתא. במצבים אלו חשוב להתייעץ עם יועצי המשכנתאות של חברת "אטוס" כדי לבדוק איך אפשר להתגבר על הבעיה.

מטרת ההלוואה  משכנתאות לדיור ניתנות רק לצורך קניית נכסי נדל"ן.

 

תנאים לקבלת משכנתא – שלושה דברים שחשוב לדעת

בתקופה האחרונה יותר ויותר לווים מתקשים להציג דירוג אשראי תקין ופונים אל גופים מסוימים כדי לשפר או לתקן את דירוג האשראי. זו טעות חמורה!

אם הבנק יגלה כי דירוג האשראי תוקן הוא יסרב להעניק לכם משכנתא! במקום זאת כדאי לכם לפנות אל "אטוס משכנתאות". אנו נדע איך להתמודד עם המצב, איך לבחור את הגוף המממן ואיך להגיש את הנתונים לבנק או לגוף המממן.

רמת ההכנסה של הלווה משפיעה על גובה הסכום שאותו תוכלו לקבל במסגרת המשכנתא. כדאי לדעת שלעתים הבנקים ייקחו בחשבון אופציית השתכרות בעתיד, אם אתם, למשל, עוסקים במקצוע שבו רמת ההכנסה היא גבוהה, אך אתם עדיין חדשים בתחום, הבנקים עשויים להתחשב בנתונים אלו וסכום המשכנתא עשוי להיות גבוה יותר.

יש מספר גורמים המשפיעים על גובה הריבית. ככל שההכנסה שלכם גבוהה ויציבה יותר וככל שההיסטוריה הפיננסית שלכם איתנה יותר, כך גובה הריבית עשוי להיות נמוך יותר, ולהפך.

ככל שההון העצמי שתביאו מהבית יהיה גבוה יותר וככל שתקופת ההלוואה תהיה קצרה יותר, כך גובה הריבית עשוי להיות נמוך יותר, ולהפך.

אתם יכולים לקחת משכנתא מכל בנק או גוף מימון שתבחרו לעתים קיימים הבדלים בין הבנקים השונים, יועצי המשכנתאות של "אטוס משכנתאות" ישמחו לערוך עבורכם השוואה בין הבנקים השונים ובין המסלולים השונים ולהשאיר בכיסכם כספים רבים!

 

אישור עקרוני למשכנתא

כדי לבדוק מהם התנאים של הבנק לקבלת משכנתא וכדי לדעת האם אתם עומדים בתנאים האלו אתם צריכים לקבל אישור עקרוני למשכנתא מהבנק.

אישור עקרוני הוא למעשה קבלת "או. קיי." המעיד כי אתם עומדים בתנאי הבנק וזכאים לקבל משכנתא.

כדי לקבל אישור עקרוני עליכם לפנות אל הבנק לפרט את תנאי העסקה העתידית, את גובה המשכנתא שאתם מבקשים, את גובה ההון העצמי ולהעביר לבנק את כל המסמכים המעידים על הכנסה החודשית ועל היכולת לעמוד בהחזרי המשכנתא. ברוב הבנקים תקבלו תשובה עקרונית בתוך מספר שעות. 

שימו לב: זהו אישור עקרוני ולא אישור סופי. ייתכן ולאחר האישור העקרוני תידרשו לעמוד בתנאים נוספים.

האישור העקרוני תקף למשך עשרים וארבעה ימים שבמהלכם הבנקים חייבים לעמוד בתנאים שהוצגו באישור עקרוני,

טיפ שלנו: כדי לבצע השוואה בין ההצעות של הבנקים השונים, מומלץ לשלוח בקשה לאישור עקרוני למספר בנקים ולקבל מהם מידע רלוונטי באשר למסלולי המשכנתא השונים, להשוות ביניהם ולקבל את ההצעה המתאימה והזולה ביותר מבין כל ההצעות.

לסיכום, אם עולם המושגים הפיננסיים זר לכם, אם אינכם יודעים אילו מסלולי משכנתא לבחור ואיך לבנות תמהיל משכנתא מנצח, אם אתם מוקפים באינטרסים מנוגדים ביניכם לבין הבנק ובעיקר אם ברצונכם להוזיל את תנאי המשכנתא ולחסוך כסף רב, יועצי המשכנתאות של "אטוס משכנתאות" ישמחו לעזור לכם.

במשך השנים קשרנו קשרים עם הבנקים וגופי מימון נוספים וטיפלנו בהצלחה במאות בקשות למשכנתא ובניהם גם במקרים שבהם נראה היה כי האישור לקבל משכנתא היו חסר סיכוי.

צרו קשר, שיחת ייעוץ חינם!

איתי כהן - בעלים ATUS

נכתב על ידי איתי כהן
מומחה למשכנתאות כבר למעלה מ-10 שנים
יודע לבנות תיק משכנתאות מנצח עבור כל לקוח, ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות