לשיחה עם יועץ משכנתאות

משכנתא לחשבון מוגבל בעבר

תוכן עניינים

ריבית בנק ישראל

ריבית הפריים 6.00%
ריבית בנק ישראל 4.50%
מעודכן יוני 2024

מדד המחירים לצרכן

106.90 (0.8+)
מחודש אפריל 

מעודכן יוני 2024

לייעוץ ראשוני ללא תשלום

חדש בבלוג שלנו
חדש באתר אטוס

משכנתא לחשבון מוגבל בעבר עושים עם אטוס

זה יכול לקרות לכל אחד. כל אדם יכול להגיע למצב שבו הוא בעל חשבון מוגבל בבנק בשל סיבות שונות כמו אנשים עצמאיים שחוו תקופה קשה בעבודה, אנשי עסקים שנכשלו בניהול העסקים, בני זוג שהתגרשו וחויבו בדמי מזונות גבוהים שהם אינם מסוגלים לעמוד בהם, מי שיש לו תיק פתוח בהוצאה לפועל או אנשים חולים שנפלו עליהם הוצאות רפואיות בלתי צפויות שסיבכו אותם כלכלית ועוד.

אך גם הבנק הטיל על החשבון שלכם מגבלה, זה לא אומר שתמיד לא תוכלו לקבל משכנתא. אומנם, רבים הסיכויים כי התנאים שיציעו לכם בבנק יהיו פחות טובים מהמשכנתא הממוצעת הניתנת למי שאינו מוגבל בבנק, אך יועץ משכנתאות מקצועי ומיומן ידע להשיג גם עבור בעלי חשבונות מוגבלים תנאים טובים יותר ממה שהבנק מציע לכם בתחילת המשא והמתן.

יש לכם חשבון בנק מוגבל, אתם מעוניינים במשכנתא, יועצי המשכנתאות של "חברת אטוס" יכולים לעזור לכם! אנו נשיג עבורכם משכנתא בריבית הטובה ביותר בהתאם לנתונים הכלכליים שלכם ובפריסת תשלומים נוחה בהתאם ליכולות שלכם!

משכנתא לחשבון מוגבל בעבר

מהו חשבון מוגבל ואיך עובדת משכנתא לחשבונות מוגבלים

חשבון מוגבל הוא חשבון שעקב נסיבות מסוימות הוא הוגדר כחשבון מוגבל על ידי הבנק שבו מתנהל החשבון. אך חשוב לדעת שחשבון בנק מוגבל נחשב לחשבון מוגבל, לא רק בבנק שבו מתנהל החשבון, אלא בכל הבנקים. בנק ישראל מעביר את המידע על אודות החשבון המוגבל לכל הבנקים, ולכן גם בבנקים האחרים תיתקלו בקשיים בקבלת משכנתא.

על חשבון מוגבל חלות ההגבלות הבאות: בעל החשבון אינו יכול לקבל מסגרת אשראי, הוא לא יכול להשתמש בכרטיסי אשראי ובהמחאות ואינו יכול לקבל הלוואות ובכלל זה משכנתא.

בעולם הבנקאי מבדילים בין שלושה סוגים של חומרה בחשבונות מוגבלים.

מוגבל רגיל, מוגבל חמור ומוגבל מיוחד. בחשבון מוגבל רגיל ההגבלות חלות למשך שנה אחת, חשבון מוגבל חמור הוא הוא חשבון שההגבלות חלות עליו בממשך שנתיים וחשבון מוגבל מיוחד הוא חשבון שההגבלות חלות עליו למשל חמש שנים, אלא אם הוחלט אחרת.

כדי להבין איך עובדות המשכנתאות למוגבלים יש להבחין בין שני מצבים, מוגבל שאינו יכול לקבל אישור עקרוני למשכנתא ומוגבל שיכול לקבל משכנתא בתנאים מוגבלים ולא סירוב מוחלט.

לייעוץ ראשוני ללא תשלום

מתי ואיך יכולים בעלי חשבונות מוגבלים לקבל משכנתא

אם קיבלתם הודעת סירוב מהבנק לבקשת המשכנתא עקב חשבון מוגבל עומדות בפניכם שלוש אפשרויות.

  • אפשרות ראשונה: אתם יכולים לחזור לבנק, ורצוי בליווי יועץ משכנתא מיומן, לנהל מו"מ ולברר האם אתם יכולים לקבל משכנתא אם תוכלו להציג אחד, או יותר, מהנתונים הבאים: אתם שכירים בעלי משכורת גבוהה, יש לכם יציבות תעסוקתית משמעותית, מרגע ההגבלה יש לכם עבר נקי לחלוטין, החשבון מתנהל בצורה תקינה ללא הלוואות, ללא מינוס ועוד. אתם גם יכולים להביא כערבונות חסכונות, קרנות גמל, ערבויות מבני משפחה, הון עצמי גבוה או דירה בבעלותכם שאין עליה שעבוד או משכנתא ועוד.

יועצי המשכנתאות ב"חברת אטוס" בקיאים בכל הנתונים בתחום משכנתא למוגבלים והם ישמחו לסייע לכם לקבל אישור למשכנתא גם כאשר חשבון הבנק שלכם מוגבל.

  • אפשרות שנייה היא להמתין לסיום תקופת ההגבלה בבנק.
  • אפשרות שלישית לפנות לגופים חוץ בנקאיים שקיבלו אישור ממשרד האוצר לפעול בתחום המשכנתאות כמו חברות ביטוח, קרנות השקעות, חברות אשראי ועוד. חברות אלו אינן כפופות להוראות בנק ישראל והם יעניקו לכם משכנתאות בתנאים מסוימים גם אם חשבון הבנק שלכם מוגבל.

וכדאי לדעת: יש דעה רווחת הטוענת כי גובה הריבית של הגופים החוץ בנקאיים גבוה מאוד ולעתים אף בלתי כדאית. אך זו טעות. חוק אשראי הוגן שנחקק בשנת 2017 מגביל את גובה הריבית שרשאים לדרוש הגופים החוץ בנקאיים.

בעלי חשבון מוגבל בעבר שתקופת ההגבלה הסתיימה וחשבונם כבר אינו תחת הגבלה, יכולים לקבל משכנתא כמו כל המבקשים האחרים.

לסיכום, גם בעלי חשבון מוגבל יכולים לקבל משכנתא, אך בתנאים שונים מאשר בעלי חשבונות שאינם מוגבלים מאחר ורמת הסיכון של נתינת משכנתא לבעלי חשבון מוגבל גבוהה יותר. לכל מי שרוצה לקבל משכנתא ובמיוחד לבעלי חשבון מוגבל לא כדאי להתנהל לבד, יועץ משכנתאות מיומן ומקצועי יוכל לסייע להם לקבל משכנתא ובתנאים טובים יותר.

איתי כהן - בעלים ATUS

נכתב על ידי איתי כהן
מומחה למשכנתאות כבר למעלה מ-10 שנים
יודע לבנות תיק משכנתאות מנצח עבור כל לקוח, ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות