לשיחה עם יועץ משכנתאות

דחיית משכנתא – גרייס

תוכן עניינים

ריבית בנק ישראל

ריבית הפריים 6.00%
ריבית בנק ישראל 4.50%
מעודכן יוני 2024

מדד המחירים לצרכן

106.90 (0.8+)
מחודש אפריל 

מעודכן יוני 2024

לייעוץ ראשוני ללא תשלום

חדש בבלוג שלנו
חדש באתר אטוס

דחיית משכנתא (גרייס) מה זה אומר?

כמעט כל מי שלקח הלוואה מהבנק או משכנתא שמע את המונח "גרייס", אך לא כל אחד הבין את המשמעות שלו. גרייס זו מילה בלועזית שמשמעותה היא "חסד". כאשר אנו נוטלים משכנתא או כל הלוואה אחרת, הגוף המלווה – הבנק בדרך כלל – מעניק לנו תקופת גרייס, תקופה שהיא חסד, תקופה שבה הוא לא גובה מאתנו את התשלום החודשי על הלוואה.

בשפה הבנקאית גרייס משמעותו דחיית התשלום של המשכנתא, דחייה מלאה או דחייה חלקית. למעשה, דחיית המשכנתא היא מכשיר פיננסי שבא לתת פתרון לבעיה נקודתית שבה אתם לא יכולים לשלם את המשכנתא מסיבות שונות.

אך חשוב לדעת, הבנקים לא נותנים מתנות וחוסכים לנו את התשלום החודשי, אלא דוחים את התשלום וגובים אותו מיד לאחר תום תקופת הגרייס. "החסד של הבנק" עולה לנו כסף, ולא אחת מדובר בעשרות אלפי שקלים שאותם אנו נדרשים לשלם לאורך חיי המשכנתא.

לא תמיד כדאי לדחות את המשכנתא, לעתים ייתכנו חלופות אחרות. אז רגע לפני שאתם מבצעים את דחיית המשכנתא צרו קשר עם היועצים של חברת "אטוס משכנתאות" ויחד אולי נמצא דרכים שיגרמו לכם להמשיך ולשלם את המשכנתא ולחסוך עשרות אלפי שקלים. ואם בכל זאת תהיו חייבים לבצע דחיית משכנתא, אנו נהיה אתכם ונסייע לכם לבצע את הפעולה בדרך הקצרה והחסכונית ביותר.

 

יועץ משכנתאות שיסייע לכם בתהליך דחיית המשכנתא
ניתן לחסוך מאות אלפי שקלים!
הלוואה עם גרייס בתנאים טובים
ייעוץ ראשוני ללא עלות
050-800-5557

בואו להכיר: שני סוגים של דחיית משכנתא, דחייה מלאה ודחייה חלקית

דחייה חלקית היא דחייה שבה אנו משלמים את תשלומי הריבית, אך דוחים את תשלומי הקרן. את תשלומי הקרן שלא שילמנו הבנק פורס על פני התקופה של המשכנתא, ולכן לאחר תקופת הדחייה, ההחזר הכספי החודשי עשוי לעלות.

דחיה מלאה זו דחייה שבה אנו דוחים לתקופה את כל התשלומים, גם את תשלומי הריבית וגם את תשלומי הקרן. בסוף תקופת הדחייה, הבנק פורס שוב את המשכנתא שנותרה על אותה תקופת זמן, כפי שנקבע בעת לקיחת המשכנתא, גורם אשר מייקר את ההחזר החודשי של המשכנתא, לעתים באופן משמעותי.

מתי כדאי לבצע דחיית משכנתא

בעיקרון מטרת הגרייס או דחיית החזר הלוואה היא להקל על הלווים בתחילת המשכנתא בעיקר במצבים כמו, למשל, כאשר עדיין לא קיבלתם את המפתחות לדירה החדשה ואתם משלמים גם משכנתא וגם שכירות חודשית או כאשר רכשתם דירה אבל עדיין לא מכרתם את הדירה הישנה ואתם נדרשים לשלם משכנתא על הדירה הישנה וגם על הדירה החדשה ועוד.

  • אך ישנם עוד מספר מצבים שהם אין ברירה ואתם מבקשים לבצע דחיית משכנתא:
  • כאשר אתם חווים ירידה זמנית בשכר כמו צמצום המשכורת לתקופה קצרה, מעבר לאחוז משרה נמוך יותר או שאתם מנהלים עסק עונתי שבו בתקופות מסוימות ההכנסות יורדות.
  • כאשר אחד מבני הזוג פוטר מהעבודה וההכנסות המשותפות של התא המשפחתי קטנו באופן משמעותי ואתם מבקשים פסק זמן כדי להיערך למצב החדש ולצמצום ההוצאות החודשיות.
  • כאשר אתם חווים תקופה עם הוצאות גבוהות כמו אירוע משפחתי, הוצאות רפואיות גדלות וחריגות ועוד.
  • אתם עוברים תהליך גירושין ומבקשים לדחות את המשכנתא עד לסיום התהליך או עד לחלוקה החדשה של הרכוש המשותף.
  • כאשר את נמצאת בשמירת היריון או בתקופת לידה ולא יכולה לעבוד.

 

דחיית משכנתאות יתרונות וחסרונות

יתרונות

גרייס למשכנתא מעניק פסק זמן הנדרש כדי להתאושש מהמצב העכשווי שבו אנו נתונים ואפשרות לחשוב בראש שקט על הפתרון ועל הדרך הנכונה להמשך תשלומי המשכנתא.

גרייס למשכנתא מונע רישום של פיגור בתשלומי המשכנתא, רישום אשר מסמל התנהלות פיננסית לקויה.

דחית המשכנתא מונעת גביית ריבית פיגורים גבוהה.

דחיית משכנתא מונעת מהבנק את האפשרות לעקל את הבית בגין אי תשלומי המשכנתא.

חסרונות

דחית המשכנתא עלולה להשפיע על דירוג האשראי שלכם בבנק.

דחיית המשכנתאות לא משפיעה על דירוג האשראי החיצוני שמספקות לשכות האשראי, אלא על הדירוג הפנימי של הלקוח בבנק. כאשר מופיע ברישומי הבנק שהלקוח ביקש דחיית משכנתא זו יכולה להיות אינדיקציה שהלקוח היה נתון בקשיים פיננסיים ובפעם הבאה שהוא יבקש הלוואה מהבנק, הבנק עלול לסרב לבקשה או לדרוש ריבית גבוהה יותר בשל הסיכון שבנתינת ההלוואה.

דחיית משכנתא מעלה את גובה ההחזר החודשי לאחר שמסתיימת תקופת הדחייה או מאריכה את תקופת המשכנתא, ומשכנתא לתקופה ארוכה יותר משמעותה גם ריבית גבוהה יותר.

מעלה את ההחזר החודשי לאחר שאתם חוזרים "מהחופשה" של התשלומים כי הקרן של המשכנתא עדיין לא ירדה.

אם לקחתם גרייס למשכנתא מלאה ואתם לא משלמים גם את הקרן וגם את הריבית, על אי תשלום הריבית, תידרשו לשלם עוד ריבית.

איך מגישים בקשה לדחיית משכנתא?

יש למלא טופס בקשה לדחיית משכנתא. בטופס הבקשה יש לנמק את הסיבות שבגללן אתם מבקשים את דחיית המשכנתא. את טפסי הבקשה אפשר למצוא באתרי הבנקים.

יש להגיע אל סניף הבנק עם הבקשה החתומה ולהגיש אותה לפקידי הבנק. ישנם מספר בנקים המאפשרים שליחה מקוונת של טפסי הבקשה.

אם קיבלתם תשובה חיובית מהבנק עליכם לשלם עמלה.

לייעוץ ראשוני ללא תשלום

דחיית משכנתא – אתם שואלים יועצי "אטוס משכנתאות" עונים

רוצים לבדוק מהם הסיכויים שלכם לקבל תשובה חיובית לדחיית המשכנתא, האם כדאי לכם לבצע בקשה לדחיית תשלומי משכנתא או לברר חלופות אחרות צרו קשר עם יועצי "אטוס משכנתאות".
קבעו פגישה עם עוד היום, פגישת ייעוץ ללא התחייבות!

icon

לכל בנק יש את התנאים ואת המדיניות שלו. כעיקרון, הבנקים מאשרים את דחיית המשכנתא לתקופה שבין חודש ועד לשלושה חודשים.

icon

התשלומים שלא שילמתם במהלך תקופת הגרייס נפרסים מחדש לתקופה שלאחר הגרייס וזו גם הסיבה מדוע תשלומי ההחזר החודשי עולים בתקופה שלאחר הגרייס.

icon

כן, בתקופת הגרייס דוחים את מלוא תשלומי ההחזר או שמשלמים רק את הריבית, התשלומים שלא שולמו נדחים לתקופה מאוחרת, והבנק פורס אותם מחדש לתקופה של אחרי הגרייס.

icon

בעיקרון הלוואת גרייס והלוואת בלון דומות, אך כאשר מציינים הלוואת גרייס או משכנתא גרייס הכוונה היא שבניגוד להלוואת בלון, במשכנתא גרייס הדחייה היא בדרך כלל לתקופה קצרה מאוד של מספר חודשים בלבד

icon

כעיקרון ישנם מספר אלטרנטיבות לדחיית משכנתא, לקיחת הלוואה מחברים או מבני משפחה, לקיחת הלוואה מקרן השתלמות או מקרן הפנסיה שלכם או שאולי כדאי לשקול מחזור משכנתא. לכל אחד מתאימות חלופות אחרות, יועצי המשכנתאות של "אטוס" ישמחו לבדוק עם כל אחד מכם את החלופות המתאימות.

icon

בדרך כלל כאשר אתם מבקשים דחייה לתקופה של חודש, הבנק ברוב הפעמים ייענה לבקשה שלכם, אם תבקשו דחייה לתקופה ארוכה יותר הבנק ישקול זאת בהתאם למדיניות שלו. כעיקרון, הבנק מתחשב בהיסטוריה הפיננסית שלכם, האם בעבר התעכבתם בתשלומים, האם אתם נחשבים ללקוחות אמינים, כמה שנים אתם לקוחות של הבנק, האם כבר ביצעתם גרייס בעבר ועוד.

icon

גרייס הוא בעצם דחיית תשלומי המשכנתא, בדרך כלל דחיית התשלומים היא על הקרן אבל לא על הריבית

איתי כהן - בעלים ATUS

נכתב על ידי איתי כהן
מומחה למשכנתאות כבר למעלה מ-10 שנים
יודע לבנות תיק משכנתאות מנצח עבור כל לקוח, ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות